11. maj 2007

Tørret/ikke tørret "stor fladstjerne"


Jeg vil lige vise et billed jeg har taget af "stor fladstjerne" den ene er tørret og den anden er uberørt. Ved at kigge på stænglen, bladene og blomsterne syntes jeg helt sikert at man kan bruge de tørrede til at finde frem til hvad det er for en blomst man har fundet. Altså fungerer de fint som bestemmelses kort.
Jeg er ved/har tørret: vorterod, mælkebøtte, stor fladstjerne, løgkarse, vild kørvel og kratviol,(som alle er plukket ved min biotop) og meningen er, at jeg vil lave bestemmelses kort af dem allesammen.
Om det lykkedes for mig også at kunne bruge dem til vendespl, vil tiden vise. Der skal lige en lille justering til, da man kan se blomsten igennem på bagsiden, og det er jo snyd ;0)

1 kommentar:

Ida Guldager sagde ...

Hej Mai-Britt!

En masse spændende du får afprøvet!! Kigger du lidt på plantefamilien, når du bestemmer en plante - det kan være en hjælp til at lette plantebestemmelsen på sigt, når du efterhånden kan genkende familien, og ved hvor i floraen du skal kigge. Se evt. http://idaguldager.blogspot.com/2007/05/plantebestemmelse.html#links

Venlige hilsner
Ida